Ion Haiduc, Marinela Tepus

Scrisoare deschisă către Mihaela Păun, directorul ARCUB

Doamnă Mihaela Păun,

Această scrisoare v-o adresez, independent de orice fel de politică – de azi, de ieri și de mâine -, independent de faptul că instituțiile pe care le conducem sunt subordonate Primăriei Municipiului București și Consiliului General și că ar trebui să ne supunem acelorași reguli.

Această scrisoare v-o adresez în numele meu, în calitate de teatrolog, și în numele Teatrului Nottara, pe care v-ați permis să-l sfidați vreme de o lună și mai bine, făcând declarații mincinoase de sprijin și ascunzând existența unor documente publice, care puteau schimba obiectul negocierilor noastre. Această scrisoare v-o adresez în calitatea unui profesionist care refuză, până la capăt, să închidă cortina unui teatru cu o istorie de 68 de ani și să tragă zăvoarele porții unui imobil cu o istorie de 70 de ani, de pe una dintre cele mai importante artere (tot istorice) ale Bucureștiului, oraș în slujba căruia se presupune că ați fi și dumneavoastră.

Această scrisoare v-o adresez în numele ACTORILOR Teatrului Nottara, pe care v-ați permis să-i umiliți vreme de o lună și mai bine, promițându-le tot ajutorul și, în fond, căutând, prin diverse tertipuri, să le luați orice șansă de existență normală.

Această scrisoare v-o adresez în numele realizatorilor propriilor dumneavoastră producții, care se jucau până acum în sediul din str. Batiște nr. 14, spectacole pe care nu pregetați să le dați afară, numai ca să vă asiguraṭi că Teatrul Nottara nu va beneficia de găzduirea dumneavoastră confortabilă, însă doar temporară, cum v-am spus din start.

Cunoașteți bine, pare-se, vorba românului cu capra vecinului. Numai că dumneavoastră ați bătut până și această vorbă înțeleaptă, gâtuindu-vă propria capră, numai ca să o puteți omorî și pe cea a vecinului.

Întrebările mele (sigur, ale noastre) de bun simț sunt următoarele:

  1. Cum explicați faptul că ați ascuns, vreme de o lună și mai bine – prefăcându-vă că negociați un protocol de bun simț, cu Primăria Municipiului București, cu Comisia de Cultură și cu Consiliul General al Capitalei, precum și cu reprezentanții Teatrului nostru – expertiza cerută de dv. ṣi aflată în derulare, pentru sediul din str. Batiște nr. 14, al cărei rezultat ar fi putut schimba fundamental destinul unei instituții culturale cu o istorie de 68 de ani (cum s-a și întâmplat !) ?
  2. Cum justificați declarațiile publice de sprijin pentru Teatrul Nottara, în contextul evident în care ați pregătit, în tot acest timp, o lovitură murdară și nemeritată de colegii dumneavoastră de profesie, actorii? Măcar de ei nemeritată?
  3. Ce v-a făcut să aveți un comportament incalificabil față de un teatru în care vă lăudați că ați lucrat cândva?
  4. Cum calificați declarația dată presei, chiar în sediul PMB, joi, 26 noiembrie 2015, din care citez:

 

„Având în vedere că legea spune că doar clădirile cu risc seismic 1 se închid şi cum noi avem o altă clădire nouă şi foarte frumoasă la Hanul Gabroveni, unde avem şi o sală de spectacole mai mică decât cea din Batiştei, de 200 de locuri, este normal să dăm o mână de ajutor celor care nu au deloc” (…) ”Vom încerca să facem o împărţire echitabilă şi să nu ne certăm. Vom coopera cât este nevoie.” ???

 

  1. V-ați gândit vreodată că s-ar putea să nu mai fiți directorul unei importante instituții bucureștene și că s-ar putea să fiți obligată să vă întoarceți la profesia de bază, actoria? Cum ați resimți dumneavoastră, în calitate de actriță a unui teatru aflat în situația Nottara-ului, atitudinea pe care ați avut-o dv. față de angajații acestuia?

În mod normal, eu și colegii mei ar trebui să vă cerem demisia (nu pot spune „de onoare”, în acest caz) pentru un gest atât de meschin: false declaraṭii publice ṣi dosirea unor documente de interes public, care făceau, practic, imposibil un protocol de colaborare al Teatrului Nottara cu ARCUB-ul, în următoarea perioadă.

Ne exprimăm îndoiala că nu ați cunoscut mai demult rezultatul expertizei amintite și că acesta a venit exact la câteva ore după ultima negociere și chiar în ziua în care ar fi putut fi votat proiectul de hotărâre prin care se prevedea predarea imobilului din str. Batiște nr. 14 în administrarea Teatrului Nottara, până la consolidarea imobilului din bd. Magheru nr. 20.

Dacă am fi aflat din timp adevărul ascuns de dv. cu obstinație până în ultima clipă, am fi putut căuta soluții pentru a salva activitatea imediată a teatrului nostru și am fi pornit și noi procedura pentru actualizarea expertizei, pentru care am primit, în sfârșit, aprobarea, cu ajutorul noii echipe de la PMB; am fi căutat în continuare spații pentru birouri și pentru spectacole.

Ne exprimăm public dezamăgirea față de atitudinea ignobilă a unui așa-numit om de teatru față de adevărați oameni de teatru. Această atitudine a condus la ștergerea din istoria îndelungată a teatrului nostru a măcar două luni de activitate curentă.

Fiind edificaṭi asupra consistenṭei morale a persoanei dv., considerăm mai potrivit să ne adresăm direct Primăriei Municipiului București și Consiliului General, pentru a cere demiterea dumneavoastră din fruntea unei instituții căreia nu îi faceți cinste!

Marinela Țepuș și Echipa Teatrului Nottara

About the author

Teatrul Nottara

View all posts

2 Comments

  • Cam acesta este caracterul doamnei Paun, iar aici am aruncat vorbe mari folosind termene precum „caracter” si „doamna”. Oricine s-a intersectat in viata profesionala cu Mihaela Paun are de spus povesti interesante despre bugetele cerute Primariei sau modul in care tranteste cu pumnul in masa pentru a-si asigura fondurile. Orice initiativa de a demite personajul este laudabila si neaparat de sustinut. In masura in care va pot fi de ajutor, va stau la dispozitie.

    • Vă mulţumim pentru susţinere. Noi, cei ai Teatrului „Nottara”, începem să credem că suntem prea mici pentru un
      personaj atât de mare. Câtă vreme doamna Paun se suprapune, până la identificare, cu
      proiectul prin care se urmărește obținerea titulaturii de Capitală culturală
      europeană 2021, şi nimeni nu observă că ”fandacsia-i gata” – nu prea mai e de spus
      ceva. E doar de trăit într-un ridicol desăvârşit! Aş întreba-o pe doamna ce se face
      dacă nu va obţine acest titlu? Cu siguranţă Marinela Ţepuş şi Teatrul „Nottara” vor fi
      de vină!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *